Minimalizm wyboru - jedna konstrukcja podłogowa (FS247.4), jedna podstawkowa (BS243.4) i kolumna centralna (C241.4). W przypadku kolorystyki podobnie - do wyboru czarna lub biała satyna.
Seria Carina łączy technikę serii 140 i 240 z zupełnie nowym designem. Wspólnym mianownikiem dla Cariny jest świetnie znana wstęgowa jednostka wysokotonowa JET, która zapewnia wspaniałą przejrzystość i dynamikę. Następnym wspólnym elementem dla tej serii jest nowo opracowany przetwornik nisko-średniotonowy, wyposażony w aluminiową membranę o złożonej krzywiźnie. Kolor membran głośników nisko-średniotonowych jest dopasowany do koloru obudowy. Płynne przejście pasma pomiędzy głośnikami nisko-średniotonowym i wstęgą JET zapewnia wyrafinowana, wieloelementowa zwrotnica. Kolumny serii Carina wykorzystują układ Bass-Reflex, ale nie zawsze w sposób klasyczny. W monitorach wylot tunelu umieszczony został tylko w podstawie obudów, a model podłogowy łączy wspomniane rozwiązanie z tylnym Bass-Reflex’em. Ma to za zadanie oferować elastyczność podczas rozstawiania kolumn, ponieważ tym konstrukcjom nie powinno przeszkadzać ustawienie nawet przy samej ścianie lub w rogu pomieszczenia. Tak jak jego poprzednicy (FS147 i FS247), Carina FS247.4 to układ dwuipółdrożny. Podstawkowy BS243.4, to konstrukcja dwudrożna. Kolumna centralna jako jedyna posiada konstrukcję trójdrożną.
Pierwsze testy odsłuchowe kolumn podstawkowej i podłogowej pokazały równe, radosne granie, nie przejaskrawione lecz harmonijne i poukładane. Z odrobiną atrakcji, płynących głównie ze skrajów pasma, a także ze sposobu kreowania przestrzeni.
Carina to obecnie najtańsza seria Elac’a posiadająca wysokotonowego JET’a. To kolejna seria producenta, w której zmieniono formę konstrukcji na nowoczesną, lecz daleką od minimalizmu. Atrakcyjne krzywizny i detale oraz szczupła sylwetka, dobra technika, tradycyjne brzmienie Elac’a i atrakcyjna forma są dostępne za umiarkowaną cenę.