Diptyque Audio
Te płaskie kolumny zrodziły się ze spotkania dwóch pasjonatów akustyki: Gillesa Douziecha i Erica Poixa. Od pierwszego prototypu wykonanego w 2001 roku w ramach wystawy sztuki współczesnej, przeprowadzili wiele eksperymentów z materiałami, kształtami, komponentami, procesami montażu, aby opracować wysokiej klasy kolumny, w służbie muzycznych emocji. W wyniku ich wymagań estetycznych i dźwiękowych, każdy Diptyque jest wyjątkowym, ręcznie wykonanym przedmiotem.
Od młodości Gilles Douziech jest pasjonatem kolumn i wysokiej wierności. W wieku 19 lat, podczas studiów elektronicznych, postanowił przejechać Francję, by odbyć staż u Marcela Rocheta, projektanta kolumn Mulidine. Ten pasjonat akustyki przekazał mu podstawowe informacje o rezonansach harmonicznych, ale także o konstrukcji filtrów dystrybucyjnych. Następnie kontynuował naukę na stażu w laboratorium akustycznym uniwersytetu w Tuluzie. Nie przestając wymyślać kolumn, przez dziesięć lat realizował karierę w dziedzinie elektroniki medycznej w szpitalu.
Specjalizuje się w ultrasonografii i jest szkolony przez największe firmy: Hewlett Packard, Siemens, Philips i General Electric. Następnie wybrał nauczanie i jednocześnie stworzył pierwsze kolumny wstęgowe do emisji swoich dźwiękowych kreacji w kontekście wystaw sztuki współczesnej. Jego spotkanie z Erikiem Poixem będzie miało kluczowe znaczenie dla opracowania wysokiej jakości głośników Diptyque Audio.
Jako miłośnik high-fidelity od ponad 25 lat, Eric Poix nigdy nie przestał rozwijać swojego systemu odsłuchowego, szukając wspaniałej muzykalności bez ulegania modom i sztuczkom. Jego umiejętności i know-how w zakresie mechaniki i ślusarstwa doprowadziły go do stworzenia wysokiej jakości podstawek pod kolumny i elektronikę o doskonałej jakości akustycznej i estetycznej. Dzięki niemu kolumny Diptyque mają bardzo wyrafinowaną konstrukcję mechaniczną, nadającą im niezwykłą sztywność. Napięcie membrany jest w ten sposób doskonale opanowane, co jest istotnym punktem dla jakości akustycznej tych płaskich kolumn.
«Nasze kolumny są produkowane w warsztatach w Montauban (Francja). Podobnie jak lutnicy, każdy element naszych modeli składamy ręcznie, co wymaga ogromnej staranności i unikalnego know-how gwarantującego nienaganną jakość. Pod koniec procesu produkcyjnego każda kolumna jest mierzona i testowana akustycznie, aby zapewnić jej muzykalność.» Gilles Douziech i Eric Poix.
Technologia
Pasjonując się reprodukcją wysokiej jakości dźwięku od ponad 30 lat, słuchaliśmy, porównywaliśmy i doświadczaliśmy wszystkich dostępnych na rynku technologii głośnikowych: elektrodynamicznych, wysokowydajnych, elektrostatycznych, wstęgowych w różnych formach, sztywnych głośników z płaską membraną… itd. Każda z tych technologii maj niezaprzeczalne walory, ale jesteśmy przekonani, że tą, która łączy w sobie najwięcej zalet i pozwala na najbardziej naturalne odtwarzanie muzyki, są kolumny izodynamiczne, zwane też magnetostatycznymi.
ZALETY TECHNOLOGII IZODYNAMICZNYCH:
- Rozproszenie na dużym obszarze przez falę płaską, co pozwala na wciągające słuchanie bez efektu projekcji dźwięku.
- Działanie dipolowe po obu stronach głośników w celu odtworzenia przestrzenności koncertu w pokoju odsłuchowym.
- Zastosowanie niezwykle cienkich membran z mylaru (12µm) zapewnia wysoką prędkość i brak efektu oporu powietrza.
- Ten sam typ membrany używany od tonów niskich do wysokich, wszystko działa z tą samą prędkością, co zapewnia spójność dynamicznego zachowania w całym spektrum.
- Brak pudełka za kolumną; nie ma „dźwięku pudełka” związanego z brzęczeniem środka pasma w kolumnie.
- Barwy głosów i instrumentów są doskonale zachowane.
- Spójne, zrównoważone i szczegółowe słuchanie nawet przy niskim poziomie głośności.
- Regularna impedancja, która nie reprezentuje złożonego obciążenia wzmacniacza.
- Wysoka niezawodność, nasze kolumny nie boją się kurzu ani wilgoci, nie posiadają obwodu wysokiego napięcia.