Historia OLLO
"Kilka lat temu byłem zajęty miksowaniem muzyki mojego zespołu na premierę nowej płyty. Termin zbliżał się wielkimi krokami, więc spieszyłem się, żeby zdążyć na czas. Pracowałem do późna w nocy w moim domowym studio, które znajdowało się obok naszej sypialni. Moja żona i roczne bliźniaki już leżały w łóżku.
Już pierwszej nocy dźwięk bębnów i basów budził ich co najmniej pięć razy. Możesz sobie wyobrazić, jak szczęśliwa była moja żona po nieprzespanej nocy. Tak więc, aby ich uspokoić, następnego wieczoru próbowałem miksować ze słuchawkami, ale szybko zdałem sobie sprawę, że są one bezużyteczne, ponieważ nie czułem niskiego dudnienia i sub-basu w mojej klatce piersiowej. Po prostu niemożliwe jest miksowanie stopy i basu na jakichkolwiek słuchawkach.
Następnego ranka poszedłem do pracy, ale nie mogłem się na niej skoncentrować. Cały dzień szukałem cichej alternatywy dla moich monitorów audio, czegoś, co wspierałoby miksowanie niskich częstotliwości. Chociaż nie znalazłem gotowych rozwiązań, odkryłem technologię „dotykowego dźwięku”, która pozwala słuchać całym ciałem bez hałasu w pomieszczeniu, nikomu nie przeszkadzając! To sprawiło, że zacząłem się zastanawiać, czy mógłbym zrobić w domu jakieś urządzenia, które działałyby jako generator dotykowy. Możesz sobie wyobrazić, co robiłem w następny weekend. Wziąłem używany głośnik, zdjąłem membranę i zamontowałem cewkę bezpośrednio na krześle. Bum! Nigdy nie zapomnę uczucia i uśmiechu, kiedy po raz pierwszy doświadczyłem dźwięku ciała. Od razu zdałem sobie sprawę, że muszę to poprawić. I tak wszystko się zaczęło!
Pomysł OLLO Audio narodził się tej nocy i wyprodukował pierwszy miks, który był całkowicie cichy dla mojej rodziny, ale pełen dudnienia o niskiej częstotliwości w moim ciele. Zrobiłem pierwszy prototyp do miksowania na słuchawkach - tak jakbym był w studiu.
Dołączyłem do Primorskiego Parku Technologicznego, lokalnego hubu startupowego, i wraz z dobrym przyjacielem Mitją Sajoviciem założyłem OLLO Audio.
Obecnie opracowujemy produkty, które wykraczają poza proste miksowanie stereo. Badamy technologię dźwięku przestrzennego 3D i technologię VR dla produktów nowej generacji."
- Rok Gulič, założyciel